Auteur Topic: Toenemende zorgen bij bewoners  (gelezen 3946 keer)

HVZundert

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 178
    • Bekijk profiel
Toenemende zorgen bij bewoners
« Gepost op: juni 03, 2020, 02:27:45 pm »
3 juni 2020
Een groot deel van bewoners geeft aan dat hun inkomen onzeker is of wordt

Thuisvester meet en monitort continu hoe bewoners de dienstverlening ervaren. De meeste bewoners zijn, ook in de Coronatijd waarin de dienstverlening is aangepast, hier tevreden over. Afgelopen april werden aanvullende vragen gesteld over hoe bewoners deze Coronatijd ervaren. Hieruit kwamen verontrustende cijfers naar voren;16% voelt zich eenzamer, 23% maakt zich meer zorgen en 16% geeft aan dat het inkomen onzeker is of wordt.

Begin april gaf Thuisvester bij de keuze om in deze crisistijd toch huurverhoging door te voeren aan dat zij dat geld onder andere nodig had om er te kunnen zijn voor de bewoners die hun baan verliezen of tijdelijk minder inkomen hebben. Inmiddels ziet ze dat ze goed benaderbaar- en bereikbaar is omdat bewoners haar in toenemende mate weten te vinden en aankloppen voor ondersteuning. Op basis van de inzichten vanuit de metingen verwacht ze dat er helaas nog meer bewoners een beroep op haar gaan doen de aankomende maanden. Thuisvester kan nu laten zien dat ze er echt zijn voor die bewoners.

Verschillende mogelijkheden
Thuisvester biedt verschillende mogelijkheden voor ondersteuning van bewoners die betaalproblemen krijgen. Zo sluit ze betalingsregelingen af met bewoners of is er uitstel van betaling mogelijk. Daarnaast is het voor sommige bewoners van sociale huurwoningen die relatief te duur wonen mogelijk om huurbevriezing of verlaging aan te vragen.

Maatwerk
Het is ontzettend belangrijk dat mensen geen drempel voelen. Als u door de huidige situatie voor een financiƫle uitdaging komt te staan, neem dan contact op met Thuisvester. Zij bekijken welke opties er voor u zijn en wat de meest passende oplossing is voor uw situatie.

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal